Tokoa tokoa

Mitähän vielä muistais torstain tokoista.
Meitä treenaajia ei ollut paikalla kuin 3, kurssi kun etenee niin väki vähenee. Otettiin luoksepäästävyys niin että jokainen vei vuorotellen oman koiransa parkkiin Jonnalle ja kävi kaverin koiraa koplaamassa. Tuli siis kaks jokaiselle ja eri ihmiset mitä aiemmin ollut. Otin ihan suosiolla namin käteen ja pidin sillä sivulla että tajuais nyt oikeesti ettei siitä siirrytä mihinkään. Molemmat kerrat pysy liikkumatta eikä haitannut yhtään että joku kävi hiplaamassa. Eikä ollu ees sen näkönen että yyyyyh muhun kosketaan vaik mä keskityn.

Mitäs sitten? Paikkamakuu häirittynä, laitettiin koirat maahan ja jäätiin itse viereen seisomaan. Jonna käveli kaikkien edessä ja heitteli lelua. Katteli hyvin tarkkaan mut ei ollut sen näkönen että ponkasee ja lähtee perään ja tää oli varmaan ihan äärettömän vaikee Cassulle :) Ja kun vielä molemmat vieressä olevat koirat lähti lelun perään vuorotellen. Ylpee pojasta!

Seuraavaks jätettiin koirat paikkamakuuseen ja häiriöt jatku. Jonna käveli kierroksia koirien ympäri ja kävin palkkailemassa pysymisestä. Pysy taas niin kauan kunnes viereinen musta belggari repes ja sen omistaja joutu koko ajan höpöttämään sille ja yritti saada sitä maahan. Ja pyörivät siinä vieressä eestaas. Nousi istumaan ja haukku mulle. Mietin että pitääkö mun tuijottaa sitä koko ajan? Tai ainakin johonkin pisteeseen melkein edessä, tuli tunne että se oli sitä mieltä että kato nyt kuinka hieno ja taitava mä olen ja sä et ees kato mua! Huomiota! Meni kaukokäskyllä takas maahan sitte ja oli loppuun asti hyvin. Pitää saada paikkamakuutreeniä varmojen koirien kanssa, näkee miten se sitte käyttäytyy nykyään. Ennen hyvä ja varma liike...mut kyllä mä luotan että tää on ok edelleen. Kuuluisat viimeiset sanat :)

Hyppy, meni ekalla käskyllä ilman apuja ja nätisti suoraan seisomaan. Kokeessa täytyy muistaa sanoa seiso tosi äkkiä ettei näytä ennakoivalta ;) Mennä myös aika lähelle estettä, noin pari metriä? Tehtiin vain kerran.

Nouto, tää kapula on kyllä selvästi saalis Cassulle eikä mikään minkä mamma tiputti ja haetaanpa se ja tuodaan takasin. Haki ja lähti tuomaan kaarroksen kautta ja räkäs kun oli aika lähellä. Tokalla tehtiin niin että mä lähdin vaan kävelemään poispäin ja tuli innoissaan mukaan ja kanto kapulaa ylpeenä :) Siinä ei siis oo ongelmaa, se räkiminen jos oon sitä kohti niin on. Pitoa pitää harjotella.  Joo ja ooo, kun olin tokaa kertaa heittämässä niin käskin odottaa niin odotti! Ei varastanu! Edistystä tapahtunut.

Näissä treeneissä oli kyllä Cassulla virtaa ihan liikaa, haukku suurinpiirtein kaikki ne ajat kun odotettiin omaa vuoroa...prkl. Tuli ahkeraa maahan-ole hiljaa-treeniä. Ennen koetta oleva päivä pitäis olla vapaa että ehtis kunnolla lenkittämään ja tekemään jotain treeniä, sama se mitä ja samana päivänä kunnon lenkki ennen koetta. Ettei sen liian energian takia rupea mua komentelemaan: tehdään jo! tehdään jo!

Ei kai tehty muuta, hyvä muisti ihmisellä..Tätä kurssia onkin jäljellä enää kerta ja sitten ollaan taas omillaan.
Siis ahkeraa treenailua ennen ekaa tokokoetta mihin ilmosin meidät :O Se olis 28.5. Askolassa ja tuomarina on Harri Laisi.

Kommentit