Pentuaksan viimeinen kerta

Eilen oli viimeinen treenikerta Korkeavireellä, luento on vielä käymättä. Omalla seuralla ei pennuille ollut agilityssä mitään tarjolla, treeniryhmään en sitä tämän kauden alussa laittanut kun oli liian nuori vielä. Toivottavasti muistan sinne luennolle muuten sitten mennä, on vasta parin viikon päästä. Tarkoituksena tuolle kurssille osallistumisessa oli se että tulee alusta asti häiriötä tekemiseen sekä se että joku on valmiiksi ajatellut miten se opetus on järkevää pennulle aloittaa. Mulla kun on tapana vaan rääppiä vähän sieltä täältä ja tehdään nyt tota kun se on kivaa :)  Nuo tavoitteet kyllä mun mielestä saavutettiin, videolla hyvin näkyy miten siinä samaan aikaan häärivät koirat ei häiritse Jippoa :) Kyllähän sillä välillä ajatus harhautuikin, niinkuin puomin kontaktilla jää katsomaan viereisellä kentällä kovasti kiljuvaa ohjaajaa ja haukkuvaa koiraa, mutta noin yleisesti ottaen oon kyllä aika tyytyväinen likan keskittymiskykyyn!

Eteen-käsky on kyllä syytä opettaa melko heti, naurettiin Tessan kanssa kun ei se nyt vaan mee millään jakeluun että yksin pitäis edetä. Tässäkin vielä iso kiitos hänelle videon kuvaamisesta! Muutenkin Tessalta tuli aika fiksuja (tietty ;)) kommentteja, tuosta puomista esim. Hyvä kun oli personal trainer mukana :D Että jos menee kovaa ja siitä ei palkata, kun ei pysähdy kontaktille ja sitten mennään hitaasti ja pysähdytään, siitä palkataan, niin mitä se siitä oppii? No sen tietty että hitaasti hyvä tulee! Muutenkin pitäis pysähtyä ajattelemaan että mitä tässä nyt tapahtui eikä vaan samaan höösään tehdä uudelleen-oonks mä muka tommonen? :D :D Siitä kun se hakeutuu kontaktille nyt niin hanakasti koska sen osaa, niin palkkauksen jälkeen viedään se hevon kuuseen ettei pääse uudestaan itsekseen siihen, sinne mennään vasta mun käskyllä. Pitää edetä tässäkin asiassa. Argh, juuri tämä on se asia miksi mulla pitää olla joku sanomassa että hei, ton se jo osaa-vie asiaa eteenpäin! No, oon mä ite jo tajunnut oman liikkeen siihen lisätä sekä käskyn tuolle "tempulle". Niin ja lähtee se sentään jo pois siitä, vapautus on edistynyt myös!

Niin no, jäähän se nokkiminen pikkasen päälle kun seuraavaks tehdään paikallaoloa, näin jo sieluni silmin kun se tokokokeessa paikkamakuussa nykii päällä kaks minuuttia :D :D Tai näyttelyssä kun mä seison sen edessä paikallaan niin alkaa nokkimaan. Saattaa ne aatella että tuolla on kyllä päässä vikaa....Ja sit sillä käpy käryää kun ei tule palkkaa ja alkaa hyppimään ja näykkimään. No ei se kyllä tuota tee muuta kuin heti sen jälkeen kun sitä on vahvistettu, ei se kotona paikkamakuussa ala nokkimaan. Mutta oon ehkä ainakin saanu hienot kontaktit aikaiseksi?

Sitten oli vuorossa takaakierto-välistäveto. Mikä me tehtiin takaakierto-päällejuoksuna kun saatiin lupa :) Koiralle haastavampi mut Jippohan osas! On se vaan taitava ipana.

Seuraavaks pöytää takaakierron kautta, tää olikin hauskaa. Sitten rengasta missä se ei ollenkaan tajunnut että yksin vois mennä, Tessa kutsui ja kolisteli lautasta ja minä esittelin namia ja vein pois ja ei millään. Mutta takataskusta kiskaisinkin Cassun tokopalkan, eli pehmopatukan ja johan läks! Olipa hyvä palkka :) Leikittiin sitten seuraavaks kun se oli niin hauskaa.

Sitten niitä vinokeppejä, mä en vieläkään tajua miten noilla sais hyvän kepittelyn aikaiseksi? Ei ainakaan meidän pomppaloikalla toimi :D No, meneehän se yhden kerran edes vähän sinnepäin. Kujakepit odottelee takapihalla lumien sulamista, hitto kun ne jäi pihalle koko talveks :O Saa nähdä minkälaisia voimia niitten kääntelyyn tarttee, onkohan ruostuneet kiinni...

Ihan loppuun vielä puomia kokonaisena, tästä ne kommentit jo tuolla aiemmin. Hauskaa oli ja erittäin hyödyllinen kurssi kaikinpuolin. Täytyy varmaan laittaa se ens kesän ryhmään, kyllähän tuo nyt jotain siellä jo osaa tehdä :)


Ja sokerina pohjalla: Jippo pääsee Janita Leinosen koulutukseen! Ei ollut tarpeeksi tulijoita joten saan ottaa kaksi koiraa :D Pitäis oikeen nyt jo alkaa miettimään mitä mä haluan häneltä kysyä ja mihin Jipon kanssa tarvittais jotain ekstraoppia. Kun onhan se nyt eri pennun kanssa kuin Cassun. Mahtavaa!

Kommentit