Tuskastumista aiheuttanut 22.3. treeni



Lähtö meni aika loistavasti kyllä, jätin odottamaan ja menin esteitten 2 ja 3 välimaastoon, kroppa vähän vasemmalle, vas kädellä kutsu ja kääntö oikealla kädellä yli ja putkeen, hienosti irtoaa ;) Sitten esteen 5 viereen 6-8 meni ok, muistaakseni 9 jäikin sitten välistä kun olin liian lähellä...Ei hinkattu tätä kohtaa montaa kertaa, jostain syystä mun muistikuvat tästä kohtaa rataa on ihan blank? No jatkettiin esteeltä 10, lähetys putkeen hypyn takaa ja sitten voikin mennä jo putken 12 viereen. Mun EI pidä tässä kohtaa rynniä koska olen jo putken puolessavälissä kun Cassu tulee sinne. Ja mä EN saa ottaa yhtään askelta enää putken suuntaisesti, lähetys hypylle ja omat askeleet kohti 14:ta. Koska muuten Cassu luulee että rata jatkuu suoraan ja tulee hirveä skriits-jarrutus ja tassut sutii, kääntyi silleenkin kyllä hypylle 14 mutta ei  kovin sulavaa menoa...Tätä kohtaa kun harkattiin pariin kertaan niin aloitettiin hypyltä 10 ja siitä putkeen 12, käänty tosi nätisti kyllä sinne ilman kaarrosta kun heti lähetyksen jälkeen kääntyy putken suuntaisesti. Ja täähän onnistu kuitenki sitten aika hyvin lopulta.

Kutsu hypyn 15 yli siis naama sinnepäin, muuri ok ja sitten 17 ohi kun liian lähellä...tai askel koiran suuntaan..tai jotain ja prkl että tätä yritettiin mut kun ei onnistu niin ei onnistu...siis mulla oli ideana että jää tohon keskelle, lähetys 17-18 ja sitten takaaleikkaus että kääntyy 19:sta. No ei sitten tota kohtaa saatu onnistumaan, aina OHI este 17. Sitten kokeiltiin niin että mä peruutan 15:sta ja lähetys muurin yli ja edelleen peruuttamalla 17 yli. NO EI kun ehtii mun selän taakse siinä, en osaa/uskaltanu peruuttaa tarpeeks nopeasti...lopulta se onnistu ihan vaan sen takia että Cassu kyllästy hinkkaamiseen ja vauhti hidastu ja töksähtäen sain sen yli hypyn. No joo, sitten hypyltä 19 putkeen 20 pitää mennä suoraan seinää kohti ettei lipsahda putken väärään päähän. 21-26 hypyt hyvin kunhan ei nosta kättä liian ylös eikä mene liian lähelle estettä 24 ettei sinkoa okserille.. Lopuksi tehtiin hyppy-ympyrää tossa keskellä ja se meni kuitenkin hyvin. Olihan siellä oikeesti kuitenkin hyviäkin pätkiä kohdakkoin.

 Jos käsi nousee liian ylös/ottaa yhdenkin askeleen kohti sitä niin siirtyy kans koska luulee että sinne suuntaan jatketaan ja pitää ohittaa este. Eihän siinä mitään kun muistaa sen omassa liikkumisessa...haastavaa. Ja sitä mietittiin Jonnan kans että miten sitä ohjaustekniikkaa vois harkata kun yks kyllästyy kahden tai kolmen kerran jälkeen ja vielä pitäis opetella. (Ainakin mun, tarttee tehä tätä vissiin mielikuvituskoiran kanssa tai Jonna leikkii Cassua :D) Et nyt meni ohi! Tee uudestaan!  Kun ei siitä ole mitään hyötyä sen kyllästyneen ja vähemmällä draivilla olevan koiran kanssa harkata koska ei se kisoissa sitten kuitenkaan mene niin. Aina se kyllä jaksaa yllättää että kuinka hemmetin kaukaa se nykyään hakee noi esteet tai joissain tapauksissa kiertää ne-huoh. Mutta kyllä mä silti mieluummin tykkään että on irtoava koira eikä tartte nenästä viedä joka paikkaan, parempi se niin on. Mun liike ei saa pysähtyä, silloin pysähtyy koirakin, täytyy olla kaukana ettei ahista eikä saa ottaa askelia väärään suuntaan, pitää ennakoida ihan helvetisti ja mitähän vielä.. Ja sitten mä tuskastun kun en saa menemään niin kuin haluaisin. Kun mä haluan että radat menee sujuvasti eikä niin että just just onnistuu räpiköimään radan läpi. Mutta on kyllä haastavaa kuulemma ohjaajallekin keksiä tapoja opettaa meitä, sori vaan Jonna :)

Kommentit

Kati sanoi…
Jos vielä tuota pätkää kokeilette, niin koitapas tehdä pieni vekki ennen sitä muuria, joilloin saat Cassulle paremman linjan hyppyyn ja uskon, ettei silloin enää kierrä sitä seuraavaa. Toisaalta tuossa vekkauksessa joutuu itsekin hieman sinne muurin taakse jolloin ei ehdi liian edelle koirasta ja ei ole sitä vaaraa, että rynnii takaaleikkauksessa koiran päälle :)

Minä itse suosin aika paljon noita vekkauksia nykyään (vaikken enää kisaakaan, kun ei ole koiraa kisahommiin, Juuso kun täyttää jo 12 toukokuussa, vähän vielä treenataan kyllä, kun se on juusolle kaikkikaikessa) Vekeillä saa melko helposti linjattua koiran menoa aina sopivaan suuntaan ja näin usein säästyy isoilta kaarroksilta ja oma liike pysyy kuitenkin tasaisena.