Autotallitokoa

Mietin tossa että miks mä en ole tätä aiemmin keksinyt, no ei kai sitä tohon likaiseen talliin jää kun halli on niin lähellä. Nyt se on testattu, hyvin toimii ainakin häiriönä ja "uutena" paikkana näköjään. Häiriönä huriseva tuuletin seinustalla, ällö likainen betonilattia ja vihreä puutarhaletku lattialla mikä vois vaikka syödä pienen schapendoesin. Voihan se olla vaikka kärmes.

Jeccu aloitti ja ajattelin naksutella sille pahvilaatikolla tehtäviä juttuja, mitä nyt sitten keksiikään. Ajatuksena että käyttäis omia aivojaan ja tarjoais asioita. Hyvin karahti kiville tämä homma, joko sen takia että mun koirat ei osaa tarjota vaan odottaa käskyjä tai mitä luultavimmin mun kärsimättömyys tätä naksuhommaa kohtaan. Juu ei. Sen jälkeen kun se oli haistellut (naksutin), purrut (naksutin) ja taas haistellut sitä laatikkoa niin mulle riitti. Kymmenen minuuttia mun hermo kesti. Ihan idioottihommaa. Pitäkää poimimisenne. Siirryin kapulan nostoon, kapula sille ällölattialle ja siitä mä sitten naksutin kun nosti. Tässä mä ymmärrän sen naksun käytön. Jeccu olis kyllä halunnut pitää sitä kapulaa vähän pitempäänkin, pudotti sitten kun nami oli nenän edessä. Ehkä kymmenkunta toistoa, ihan onskuna oli eikä mitään ongelmaa. Huomenna täytyy ottaa metallilla. Lopuks kiipee-kiipee pesupallilla. Ilman käskysanaa, kunhan vaan tarjos oikean asennon ja muistikin sen heti. Odotti jopa lupaa tulla pois! Heh! No paitsi yhden kerran mut muuten aina. Hyvä!

Cassulle aloitin pesupallilla, sekin muisti mitä pitää tehdä mut pari ekaa kertaa kävi kyllä etutassut ensin pallilla ja sitten laitto takatassut. En siis auttanut enkä käyttänyt Cassullekaan käskyä. Muisti odottaa lupaa tulla pois. Sitten varmuus ja vauhti lisääntyi ja riippuen siitä mihin päin mä olin niin meni niinpäin pallille. On tää jäänyt molemmille kyllä hyvin päähän. Sitten kapulalla pa:han tuloa kun sitä pitäis saada tarkemmaks. Cassu istumaan mun eteen, kapula metrin päähän ja hae! Ekalla tuli eteen ja pudotti, tokalla sama. Mä olin ihan ihmeissäni että mitä se tolleen tekee. Kunnes tajusin että se pöhellin on ihan siinä mistä sen pitää kiertää sivulle. Siirryin vähän ja nyt se jäi taakse sen kapulan kanssa?? No kun siellä oli se kärmes! Ei voi tulla! Sitten kun se hyppäs sen letkun yli kapulan kanssa niin tajusin että sehän on hirmu vaarallinen ja voi tehdä pahaa...Siirsin letkun pois ja sitten toi kaks kertaa ihan ok, lopetin siihen kun se alku oli semmosta säätämistä. Niin ja se oli vähän ällöttävää ottaa se kapula siitä likaiselta lattialta, hyi. Lopuksi kakeja, ekaks viiden askeleen päästä ja hyvin meni. Seuraavaks menin 7 askeleen päähän eikä noussu istumaan. Meinas, nytkähti mutta päätti jäädä maahan. Eli siis hyvä! Siellä kokeessa se tosiaan johtui siitä matkasta, niitten 5 askelta oli sen 7. Mut siis hyvä oli se että se johtui siitä eikä mistään muusta. Uudestaan vähän kauempaa ku ekalla, pikkuhiljaa täytyy kasvattaa matkaa näissä vieraissa paikoissa.

Hyvät treenit tuli molemmille koska nyt ne vetää sikeitä eikä oo vinkumassa että jotain tarttis tehrä.

Päivällä käytiin jäällä lenkillä. Tai siis koirat lenkkeili ja mä kuvasin, ladulla kun seisoi niin ei uponnut. Siitä kun astui vähänkin sivuun niin uppos nilkkaa myöten sohjoon. Mut sainpahan raitista ilmaa ja vähän sentään liikuntaakin. Ja pari hyvää kuvaakin :)

Flying schapendoes :)

Kiituri-Jeccu, jos mä ikinä ton vauhdin saan siirrettyä agiradalle niin tuli Tuijalle kiire...

Cassu

Jeccu karjuu kuin leijona ja Cassun tukka lentää! :D

Jeccu




Kommentit