Eilinen viikkotreeni, aiheena vekkaus

 Kyllähän se tosiaan on niin kuin Rouhennon Kati sanoi, vekkaus sopii tolle aika hyvin. Juteltiin pitkistä loikista silloin Jyväskylässä kisoissa ja hän sanoi että käytti paljon vekkausta Juuson kanssa. Ainoa ongelma tässä on se mun ajoitus. Olen mä tätä joskus tietenkin kokeillut mutta jäänyt unholaan kun tuntu niin vaikealta saada se osumaan kohdalleen, nimittäin onnistuin aiemmin saamaan Cassun tällä takaakiertoon melkein aina. Eilen sitten kokeiltiin oikein tarkotuksella että mikä se kohta on missä se sitten lähtee taakse niin ei se sitten mennyt kertaakaan kierrolle. Öhöm. Olen tainnut siis oppia muutenkin ajoittamaan ohjaukset/sijoittumaan paremmin niin onnistu joka kerta. Ja ehkä Cassukin on taitavampi lukemaan mua. Olin oikein selällänikin kerran kun peruutin pois, tais se Cassu silti käydä sen hypyn ensin hyppäämässä ja tuli sitten heiluttelemaan häntää ja nauramaan mulle :)

Ohjattiin melkein joka käännös syli-tai jaakotusvekillä, siis kohdat 3-4, 7-8, 11-12 ja 13-14. Tätä täytyy treenata että uskaltaa kisoissa käyttää, mä kun joudun oikein miettimään että miten ne kädet ja jalat menikään niin tottakai koirasta tulee epävarma kun mäkin olen epävarma. Lopussa rupes kulkemaan ihan kivasti, huomattava ero miten se kääntyi kepeiltä hypylle 8 ja siitä A:lle verrattuna mun huonoon niisto-persjättö yritykseen. Kyllähän se kääntyä osaa kun mä osaan kertoa tarpeeksi ajoissa siitä käännöksestä. Taitava koira, kun itse pääsisi vielä sen tasolle :)




Kommentit