Mestiksiin mennään

Ei tullu eilen ykköstulosta tokokokeesta, pisteen päähän jäätiin. Tällä kertaa nollattiin hyppy. Justiin yöllä töissä kattelin että jaa me ei olla ikinä saatu ykköstulosta tolta Harjulan Ossilta, siinä on joku karma että nollataan ainakin yksi liike sen kokeessa :) Edellisen kerran jopa kaksi.

Hypystä tuli nolla sen takia kun kierti hypyn palatessa :O Mun kauhistunut henkäisy oli kuulemma kuulunut tosi kauas :D Tajusin kokeesta kotiin ajellessa että edellisen kerran kun treenattiin sitä hyppyä niin tuli ilman lupaa takaisin (hypyn kautta tietenkin) niin sanoin että oho ja otettiin se kyllä uudelleen oikein mut....ajatteli että no se oli viimeks väärin niin teenpä nyt näin sitten. Mun rakas ihan liikaa ajatteleva mussu :) Täytyypä käydä tuota vahvistamassa, kävi kyllä mielessä ennen koettakin mutta muka-kiireestä johtuen jäi. Siitäs sain.

Paikkamakuu normi, tiirailin pakettiauton oven raosta että hyvin pysyy, Jonna näytteli peukaloa kehän reunalta. Joo siis Jonna oli mukana ja halusin taas valokuvia enkä videota, kuvasaastetta siis tässäkin postauksessa reilusti! Kymppi tuli tästä, Jonna sanoi ettei tuo tuomari noin yleisesti ottaen pidä linjaa, piippaavat, lonkalle vaihtavat yms. pikkuvirheitä tekevät saivat ihan yhtälailla kympin. Ja saattaahan tuo olla että suosii noita pk-koirakoita, vähän väljemmät kriteerit niillä oli muissakin osioissa...Omat pisteet mun mielestä kyllä ihan niinkuin pitikin, seuraamisesta oltais ehkä ansaittu enempi.

Ihan älytöntä plussaa oli se että seuruu oli parasta ikinä kokeessa! Tuo Ossi kun vaan ei arvosta kuin pk-seuraamista, eli koiran pään täytyy olla ihan sylissä ennenkuin ysiä pukkaa. (Sori vaan kuvan tytölle jos sattuu tämän näkemään, ihan hienoa yhteistyötä tekivät mutta malliksi pakko laittaa.) Siis näin:



Me mentiin näin:


Ylläolevalla seuruulla sai siis ysin ja me kasi, Pörstillä olis numerot ollu toisinpäin ;) Ja joo, eihän toi fyysisestikään olis meillä mahdollista mut säännöissä saattaa lukea jotain kämmenenleveydestä....

Liikkeet oli sekoitetussa järjestyksessä, aloitettiin luoksetulolla mikä oli ihan upea! YSI!!! Wuhuu!! Tuli laukalla, askelen valui mut pysähtyi tosi hienosti, supertyytyväinen!

yksilöliikkeet alkamassa

odota!

Cassu vapaa!


SHOT!


Sivulle!




Tuon luoksetulon jälkeen oli siis seuruu, menee vähän väärässä järkässä tää selostus. Sitten tuli se hyppy mistä nolla.

Hyppy!


Istu!


Mitä helvetin perkelettä? Mistä sä tulit? Eniten naurattaa näissä kuvissa mun ilmeet :D :D
Liikkeestä jäävistä molemmista kymppi, ihan normisti meni ne.

Kakeista kasi, vaati ekaan istumiseen kaks käskyä-huoh. Oikein hytkähti ekalla että nousen muttei sitten kumminkaan....no on kai sekin edistystä että meinas sentään ;)

Nouto meni tosi hienosti siihen asti kunnes mä tuijottelin palauttamisvaiheessa taivaanrantaan ja ihmettelin että miksei se liikkuri anna käskyä että ottaa kapulan. Siinä vaiheessa kävi mielessä että mihinköhän hevonkuuseen se lähti sen "saaliinsa" kanssa...käännyin katsomaan ja siellähän se takana seisoi kapulaa pyöritellen...autoin sivulle ja sitten se liikkurikin pääsi sanomaan: Käsky! :D Tästä siis 7. Nouto oli siis viimeinen liike, yhteistyöstä saatiin kasi jälleen.

Saa heittää.

Voi v...u mihin se läks!?! Mun ilmeet taas :D :D

Hae!


Skriiits kapulalle.

Vauhdissa jo ympäri :)

Palautus on vauhdilla...


....tähän asti.

"Hitto kohta mun pitäis luovuttaa tää pois enkä millään kyl haluais..."

"Mä hain tän niin tää on mun mielestä mun oma!!!"

"Jos mä jään tähän niin ehkä mä saan tän pitää...."

"Voi v-nyt se huomas mut."

"Kyl mä tätä kato koko aika olin sulle ihan tuomas (prkl prkl)"

"Aina se ottaa sen multa pois..."
Sellainen ilta, onneksi ukkonen alkoi kumisemaan vasta meidän vuorolla ja taivas aukes toden teolla just kun lähdettiin ajelemaan kotiinpäin. Ei vesisade meitä olis haitannut mutta semmonen rankkasade kun tuli niin ei olis hirveen kiva ollu siellä olla. Parin viikon päästä on seuraava koe, tarttee tehdä ainakin hyppyä sata kertaa sitä ennen ;) Ja kakeja...ja kapulan luovutusta ja ja ja ....Kyllä se siitä. Hyvä treenihän tuo oli kumminkin, mestiksiin siis syyskuussa mennään avoluokassa. Ei me voittajassa olis kyllä mentykään, katselijoina sitten vaan. Onhan se kivempi tietty osallistuakin.

Loppuun mun älykkäästä paimenkoirasta vielä yksi kuva :D


Kommentit

Marika Forslund sanoi…
En voisi itse kävellä jos koira seuraisi ihan kiinni minussa. Ikwil teki sitä kun aloitimme tokoilun mut jotenkin sen paikka on siirtynyt kauemmaks. Hienoja kuvia, varsinkin tosta noudon loppuvaiheesta. Tyhmä ohjaaja joka varastaa kapulan jos sitä annetaan.
Miks järjestystä oli vaihdettu?
tuija sanoi…
Tuolla tuomarilla on ennenkin ollut, nehän saa olla missä järjestyksessä vaan. Yleensä ainakin jäävät peräkkäin, näkee varmaan että osaako tosiaan käskyt :) Juu Jonna otti hienoja kuvia, mun ilmeet vaan olis jotenkin voinut sutata noista :D