Oreniuksen rataa treenaamassa


Vaihdettu kuva, löytyi Nooran blogista  :)

Käytin tilaisuutta hyväkseni ja kävin yksikseni treenaamassa Oreniuksen rataa mikä oli hänen koulutuksessa sunnuntaina. Ajattelin että on samalla hyvää treeniä mulle niitä kakkosten ratoja varten että itse miettii ja löytää ne ratkaisut miten edetä. Tein kahdessa pätkässä, ekaks lopetin puomille kun jäin miettimään tota A:lta 12-hypylle ja sieltä putkeen vientiä. Jonna oli tulossa myöhemmin ja aattelin kysyä ehdotusta siihen. Päätin sitten itte kumminkin mitä teen vaikka Jonna oli eri mieltä mutta Cassu kääntyy vähän pienemmässä tilassa kuin Ilona ja eliminoin sillä ohjauksella sen että olisi ollut 6-hypyllä. Olin oikeesti aika ylpeä ittestäni että osasin mennä tota rataa ilman apuja ja muitten valmiiksi antamia ratkaisuja. Ja se että mä olen oppinut sen mikä on just mun koiralle paras ohjaus. Kun ei se ollu niin itsestään selvää mulle vielä vähän aikaa sitten. Oppinut luottamaan koiraan niin kai se pitäis jo itteensäkin vähäsen :)

Menin vastaanottamaan koiraa hypyn 2 etupuolelle 3-hypyn puoleisen siivekkeen viereen, vasemmalla kädellä kutsuin ja pakkovalssilla yli hypyn, vasemmalla haltuun, pyöritys 3-hypyn yli, (siis käännyin vaan sen verran siinä että sain koiran hyppäämään esteen) haltuun taas vasemmalla kädellä ja lähdin itse jo etenemään samalla. Mikähänlie mahtais olla ohjauksen nimi, yhtään en tiiä :) Joku -jaakotus ehkä...no sitten vaan hirveetä kuupakkoa eteenpäin että ehtii putken jälkeiseen takaakiertoon, ehdin ehkä puoleenväliin ja sitten lähetin vaan kiertämään, hyvin meni! Menin keppien vasemmalle puolelle, keppien jälkeiselle hypylle päällejuoksu ja 9-hypylle taas lähetys kiertämään, siitä kiipee-kiipee ja hieno 2on 2off puomille :) Aivan superSassu taas, vauhtia piisaa ja tulee tosi nätisti ohjauksiin nykyään, ennen se oli ihan paskaa tehä tommosta kun ei saanut vaan luukuttaa suoraan. Wuhuu!

Tehtiin siinä Jonnaa odotellessa pelkkää puomia pari kertaa, 2-ja 8-hypyn takaa kerran ja 9-hypyn takaa kerran. Hienosti se tuolla treeneissä ne kontaktit ottaa, olin sitten jäljessä tai edellä. Tsekkailtiin sitten Jonnan kanssa tota loppurataa yhdessä, esitin sille miten mä ajattelin A:n jälkeisen tilanteen hoitaa ja Jonna sanoi että olis parempi kiertää 12-hyppy 17 nron puolelta siiveke putkeen mennessä, mä sanoin että Cassu on kyllä sitten heti kutoshypyllä kun mun kroppa on sinnepäin. En sitten kokeillut sitä vaihtoehtoa ollenkaan vaan jääräpäisenä tein niinkuin itse halusin :D Eli uusi kierros aloitettiin niin että lähdettiin 9-hypyn takaakierrosta, puomi ja jätin kontaktille odottamaan (kun siis Cassulla on A:lla juoksukontakti, pakko oli päästä edelle). Hienosti kesti ohijuoksun, vähän vasemmalla kädellä vetoa ja A:lle, siitä tiukka haltuunotto ja kääntö vasemmalla kädellä. Olikin sitten niin tiukka että poitsulla takatassut lipesi kun yritti kääntyä mahdollisimman nopeasti ja vähän rypöi siinä mutta hullunkiilto silmissä vaan eteenpäin :O 12-hypyn yli ja oikealla kädellä haltuun ja lähetys putkeen, leijeröin A:n ja siitä muurille, päällejuoksuna 15-18, 18-hypylle lähettäessä jättäydyin vähän taakse ja vasemmalla taas haltuun ja lähetys putkeen. Tää oli ainoa missä olis ollu parannettavaa, en ehtiny tietenkään lopputilanteeseen mut huutelin vaan eteen-hyppy niin otti ne kaks viimestä hyppyä hienosti. Ehti kyllä molempien hyppyjen jälkeen vilkasemaan taaksepäin eli silloin mun ohjaus on myöhässä/huono. Ei se kyllä hirveesti vauhtia hidastanut mutta oletettavasti vähän kumminkin.

Jonna kommentoi että Cassu on ällötaitava, tulee nykyään hyvin justiin noihin "ahtaisiin" paikkoihinkin missä mä joudun olemaan lähellä ja tiukasti ohjaamaan. Kääntyy todella pienessä paikassa ja irtoaa ku tarttee. Sai hyvin itseluottamusta itelle lauantaiksi kun korkataan ne kakkosten radat sitten, huhhei. Iiik.

Kommentit